Konya'da yaşayan görüntü yönetmeni çalışmalarıyla beğeni topluyor
Konya'da yaşayan görüntü yönetmeni, dijital ortamda hareket efekti vererek oluşturduğu görsellerle izleyenlerin beğenisini kazanıyor
Konya'da yaşayan görüntü yönetmeni Eser Tokaş, mimari eserlerin fotoğraflarını, dijital ortamda motion grafik (görsellerin çeşitli programlarla hareketlendirilmesi) yöntemiyle hareketlendirerek, tarihi yapılara, daha önce görülmemiş bir bakış açısı kazandırarak ilgi çekiyor.
Mescid-i Aksa, Kubbet'üs Sahra, Kıble, Halil İbrahim ve Alaaddin camileri ile Tahir ile Zühre Mescidi, Mevlana Müzesi, tarihi PTT binası gibi 25 eserin fotoğraflarını dijital sanatla birleştirerek görüntüler oluşturan Tokaş, çalışmalarını yaklaşık 1,5 yıldır sürdürüyor.
Mimari yapının her bir parçasının farklı yönlere senkronize hareket ettiği ve ses efektleriyle dişli sistemiyle çalışan bir mekanizma izlenimi oluşturan bir fotoğrafı hareketlendirmek için 6 gün çalışan Tokaş'ın, sosyal medyada da paylaştığı görüntüler, izleyenlerin beğenisini kazanıyor.
‘BU ESERLERİN DE HAYATI VAR. BUNLAR DA HAREKET EDİYOR, NEFES ALIP VERİYOR.’ DÜŞÜNCESİYLE YOLA ÇIKTIM
Çocukluğundan beri mimari eserlere ilgi duyan 31 yaşındaki Tokaş, tarihi yapıların bir derinliği, yaşanmışlıkları barındırdığını ve İspanyol bir tasarımcının çalışmalarından esinlenerek bu üslubu geliştirdiğini belirtmesi üzerine,
"Bu yapıların önünden geçip gidiyoruz. Aslında 'Bu eserlerin de hayatı var. Bunlar da hareket ediyor, nefes alıp veriyor.' düşüncesiyle yola çıktım. Güzel tepkiler aldım. Videolara dişli ses efekti verdim. 'Hayal mi görüyorum, binalar hareket mi ediyor?' diyenler oldu." ifadesini kullandı.
"Sanatın sanatı" olarak adlandırdığı çalışmalarıyla, hayatın telaşından fark edilmeyen tarihi yapıları, gündeme getirmeye çalıştığını vurgulayan ve hareketlendirdiği fotoğrafları da kendisinin çektiğini söyleyen Tokaş,
"Altın oranı düşünüyorum. Döndüğü zaman da estetik oluşturmalı. Birisi sağa dönüyorsa diğeri sola dönmeli. Mihrapta bir taç yaprağın hareketini, birini bir yöne, diğerini diğer yöne vermem gerektiğini düşünüyorum. Bu şekilde altın orana uygun bir görüntü elde etmeye çalışıyorum." dedi.
"FİLİSTİN HALKININ DİRENİŞİNE DESTEK VERMEK İSTEDİM"
Tekniğini, Türkiye'nin simge yapılarına uyguladıktan sonra, yurt dışına da açılmayı hedeflediğini ifade eden Tokaş, eserleri belli bir sayıya ulaştıktan sonra dijital sergi açmayı hedeflediğini anlattı.
Konya ve Kudüs'teki 25 yapıyla oluşturduğu çalışmaları üç projede toplayan Tokaş, şu ifadeleri kullandı:
"Özellikle Filistin'de, Gazze'de yaşanan soykırıma ilişkin ben de bir şeyler yapmak istedim. Kudüs'te büyük bir manevi yapı var. Çok güzel bir şehir, yapıları da sanat eseri. Filistin halkının direnişine de destek vermek istedim. Kudüs'teki Kubbet'üs Sahra'yı çalıştım. Bir ay süren çalışmayı 'Nehirden denize özgür Filistin.' diyerek de sonlandırdım. Bu çalışmaya çok güzel tepkiler aldım. Uluslararası düzeyde çok fazla kişiye ulaştı."
Tokaş, yeni çalışmalarında İstanbul'daki önemli yapılara da yer vereceğinin altını çizdi.